A jövő pedagógusai és az inkluzív nevelés, avagy hol tartunk hallgatóink integrált nevelésre való felkészítésében?

Szerzők

  • Ágnes N. Tóth Egyetemi docens, Nyugat-magyarországi Egyetem Művészeti, Nevelés- és Sporttudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.12

Absztrakt

A többségi pedagógusoknak a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatására való felkészítése számos kérdést vet fel: Milyen tanárokat kell ehhez képezni? Milyen jogokat és jogosítványokat kell a befogadó tanároknak élvezniük? Mit értünk tanári sokoldalúság alatt? Követelmény-e a tanári sokoldalúság minden tanárral szemben? (Barton, 2000) Írásunkban rávilágítunk arra, mit tettünk eddig, és mit kell a jövőben tennünk azért, hogy az intézményünkből, a Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központból kikerülő hallgatók minden tekintetben megfeleljenek a pedagógusokkal szemben támasztott közoktatási igényeknek. E kihívások közül a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatására való felkészítést kiemelve, helyi tanterveket, tantárgyi programokat elemezve, próbálunk választ adni a kérdésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2011-12-20

Hogyan kell idézni

N. Tóth, Ágnes. (2011). A jövő pedagógusai és az inkluzív nevelés, avagy hol tartunk hallgatóink integrált nevelésre való felkészítésében?. Pedagógusképzés, 9(3-4.), 171–179. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.12

Folyóirat szám

Rovat

Műhely