Pedagógusképzők az európai szakértői tanácskozások és tanulmányok tükrében

Szerzők

  • Iván Falus Professor emeritus, Eszterázy Károly Főiskola

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.11

Absztrakt

A tanulmány áttekinti az Európai Bizottság által az elmúlt öt évben a pedagógusképzés témakörében szervezett konferenciákat és közzétett dokumentumokat. A kiinduló lépést ezen a területen egy szakértői tapasztalatcsere (Peer Learning Avtivity) jelentette, amelyet 2010- ben tartottak Reykjavikban „Az európai tanárképzők szakmaisága” címmel. Ezt követte a Nevelés 2: „A tanárképzők politikai támogatása.” című Tapasztalatcsere Konferencia 2012 márciusában Brüsszelben. Ezen a konferencián Európa 26 államából 149 szakértő vett részt. A következő esztendőben, az ír elnökség idején került megrendezésre az EU Elnökségi Konferencia „Integráció, innováció és fejlesztés – a tanárképzők szakmai identitása” címmel Dublinban. Végezetül ismertetésre kerül a „A tanárképzők támogatása a jobb tanulási eredmények érdekében” című dokumentum, amelyben az Európai Bizottság szakértői csoportja összegezte a fontosabb következtetéseket.

##submission.downloads##

Megjelent

2015-12-20

Hogyan kell idézni

Falus, I. (2015). Pedagógusképzők az európai szakértői tanácskozások és tanulmányok tükrében. Pedagógusképzés, 143–160. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.11

Folyóiratszám

Rovat

Külföld