Pedagógusképzők az európai szakértői tanácskozások és tanulmányok tükrében
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.11Absztrakt
A tanulmány áttekinti az Európai Bizottság által az elmúlt öt évben a pedagógusképzés témakörében szervezett konferenciákat és közzétett dokumentumokat. A kiinduló lépést ezen a területen egy szakértői tapasztalatcsere (Peer Learning Avtivity) jelentette, amelyet 2010- ben tartottak Reykjavikban „Az európai tanárképzők szakmaisága” címmel. Ezt követte a Nevelés 2: „A tanárképzők politikai támogatása.” című Tapasztalatcsere Konferencia 2012 márciusában Brüsszelben. Ezen a konferencián Európa 26 államából 149 szakértő vett részt. A következő esztendőben, az ír elnökség idején került megrendezésre az EU Elnökségi Konferencia „Integráció, innováció és fejlesztés – a tanárképzők szakmai identitása” címmel Dublinban. Végezetül ismertetésre kerül a „A tanárképzők támogatása a jobb tanulási eredmények érdekében” című dokumentum, amelyben az Európai Bizottság szakértői csoportja összegezte a fontosabb következtetéseket.