IKT eszközök a tanítóképzésben
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.07Absztrakt
A tanító tevékenységét, az általa alkalmazott módszereket, azok hatékonyságát, sikerességét mindenkor több tényező befolyásolta. Ezek közé tartoznak a taneszközök, oktatástechnikai eszközök, napjainkban pedig az IKT eszközrendszere. Az információs társadalom „digitális gyermekéhez” s az ehhez társuló viselkedési attitűdök – a felnövekvő nemzedékek esetében robbanásszerű – megváltozásához alkalmazkodnia kell az iskolarendszernek, hogy feladatát a továbbiakban is sikerrel el tudja látni. Erre az egyetlen hatékonynak tűnő mód, a digitalizált világ, az IKT eszközök oktatási folyamatokba való integrálása. A tanulmány célja a kultúránkat behálózó, cselekedeteinket napi szinten is befolyásoló tényező, az IKT néhány jellemzőjének bemutatása, az iskola kezdő szakaszában való alkalmazási lehetőségeinek ismertetése.