Reziliencia a pedagógiában – a kockázat ellensúlyozása pedagógiai eszközökkel

Szerzők

  • Róbert Erdei Igazgató, B. A. Z. Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Encsi Tagintézménye

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.02

Absztrakt

Az iskola megkezdésének időszaka különböző mértékű kihívást, illetve nehézséget jelenthet a gyermekek számára. A tanulmány a reziliencia jelenségét, mint a fejlődést támogató lehetőséget mutatja be, amely új utakat nyithat meg a gyermekkori fejlődés optimális menetének fenntartásában. Bemutatásra kerülnek a reziliencia különböző definíciói és legfontosabb pedagógiai vonatkozásai, amelyek a pedagógiai gyakorlat és a pedagógusképzés szempontjából is fontosak lehetnek. A szerző – pedagógiai szempontokat is érvényesítve – áttekinti a fejlődést veszélyeztető legjellemzőbb és legnagyobb hatású rizikótényezőket is.

 

##submission.downloads##

Megjelent

2015-12-20

Hogyan kell idézni

Erdei, R. (2015). Reziliencia a pedagógiában – a kockázat ellensúlyozása pedagógiai eszközökkel. Pedagógusképzés, 27–43. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.02

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok