Narratív interjú a pedagóguskutatásban
PDF

Kulcsszavak

kvalitatív pedagóguskutatás
narratíva
narratív szemlélet
narratív vizsgálódás
narratív interjú

Hogyan kell idézni

Bencsikné Molnár, R., & Szabolcs, Éva. (2021). Narratív interjú a pedagóguskutatásban. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 9(3), 130–139. https://doi.org/10.21549/NTNY.34.2021.3.8

Absztrakt

A tanulmány célja a narratív vizsgálódás módszertanának bemutatása, amely az elmúlt évtizedekben a különböző tudományágak széles körében jelentősen elterjedt. A tanulmány az elméleti áttekintést követően arra vállalkozik, hogy a narratív módszer alkalmazhatóságát a kvalitatív pedagóguskutatáson belül néhány példán keresztül szemléltesse, és felhívja a figyelmet arra, hogy a narratív interjúk többféle elemzési dimenziót kínálnak. A témájukat és a narratív elemzési módszertanukat tekintve sokszínű pedagóguskutatások példái alapján kirajzolódik, hogy a narratív interjús technika alkalmazhatósága sokoldalú lehetőséget nyújt a kutatók számára, továbbá a pedagóguslét megismerésének és megértésének széles horizontját nyitja meg.

https://doi.org/10.21549/NTNY.34.2021.3.8
PDF
Copyright (c) 2023 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.