A méltányos pedagógia kutatási aspektusai a tanítás-tanulás folyamatában
PDF

Kulcsszavak

esélyegyenlőtlenség
esély
esélyigazságosság
méltányos pedagógia

Hogyan kell idézni

Réthy, E. (2020). A méltányos pedagógia kutatási aspektusai a tanítás-tanulás folyamatában. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 8(4), 21–34. https://doi.org/10.21549/NTNY.31.2020.4.2

Absztrakt

Célunk az esélyegyenlőtlenség multifaktoriális okainak feltárása az iskolába lépő tanulóknál, s ezen okok csökkentésére/megszüntetésére irányuló méltányos pedagógiai (equity) eljárások alkalmazása az esélyigazságosság biztosítása érdekében. A méltányos pedagógia mint pedagógiai védőháló, a tanulói szükségletekhez méretezett differenciált pedagógiai többlettámogatás, melynek végső, ám távlati célja az esélyegyenlőség (equality) megközelítése/elérése. E törekvésekben mutatkozó diszfunkciós folyamatok feltárása, illetve javaslatok megfogalmazása jelenti tanulmányunk központi feladatát.

https://doi.org/10.21549/NTNY.31.2020.4.2
PDF
Copyright (c) 2020 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.