A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása az oktatási rendszer szintjén
PDF (Magyar)

Keywords

oktatási rendszer
pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése
pedagógusok tanulása

How to Cite

Kopp, E. (2020). A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása az oktatási rendszer szintjén. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 8(1), 62–82. https://doi.org/10.21549/NTNY.28.2020.1.4

Abstract

A tanulmány célja, hogy a pedagógusok, tanárok tanulásának és a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének rendszerszintű tényezőire vonatkozó fő elméleti kereteket, modelleket összegezze, illetve a rendszerszintre irányuló vizsgálatok és fejlesztések fő irányait áttekintse, módszere a szakirodalmi másodelemzés segítségével. Az áttekintés struktúrája a következő: először összefoglaljuk a szakmai fejlődés rendszerszintjét meghatározó kontextuális tényezőket, majd értelmezzük a szakmai fejlődés és tanulás fogalmát, e fogalmak alakulásának rendszerszintű tényezőit. Ezután áttekintjük azokat az oktatáspolitikai trendeket, melyek a rendszerszintű fejlesztések irányelveinek változásaiban kimutathatók, majd áttérünk a folyamatos szakmai fejlődés eredményességének rendszerszintű kérdéseinek vizsgálatára. Végül összefoglaljuk azokat az általános sajátosságokat, amelyek egy oktatási rendszer szintjén befolyásolhatják a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődését.

https://doi.org/10.21549/NTNY.28.2020.1.4
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2023 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.