Az egészségfejlesztés helyzete az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karon
PDF (Magyar)

Keywords

egészségfejlesztés
hallgatói-oktatói életmód
egészségfejlesztő egyetemi környezet

How to Cite

Kraiciné Szokoly, M. (2019). Az egészségfejlesztés helyzete az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karon. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 7(3–4), 72–92. https://doi.org/10.21549/NTNY.27.2019.3.5

Abstract

Az ELTE Szenátusa 2018 őszén elfogadta az egyetem Egészségfejlesztési stratégiáját, amely hangsúlyozza a diplomások népegészségüggyel kapcsolatos társadalmi jelentőségét és az egyetem szerepét a hallgatók egészségfejlesztési szemléletének, egészségtudatos életmódjának megalapozásában. A stratégia megalapozása céljából a 2015/16-os és a 2016/17-es tanévben kérdőíves vizsgálat készült az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán az egészségfejlesztés helyzetéről. A kérdőíves vizsgálat eredménye szerint a megkérdezett oktatók fele, a hallgatók valamivel kevesebb, mint fele fontosnak, de nem elsődlegesnek tartja az egészségfejlesztést az egyetemen. Kiemelik a táplálkozás és a mozgás jelentőségét, de ennek megvalósulásához kedvezőtlennek tartják az egyetemi környezetet. Akadályozó tényező az étkezési körülmények kedvezőtlen volta, s az, hogy a kar földrajzi széttagoltság miatt az órarendek nem teszik lehetővé a hallgatók és oktatók rendszeres étkezését. Mind a fővárosi, mind a szombathelyi oktatói és hallgatói vizsgálat eredménye szerint kedvezőtlenek az egészség általános mutatói, magas a dohányzás és alkoholfogyasztás mutatója. Az alvásidő minden csoportban átlagosnak tekinthető, az internetezésre fordított idő minden csoportban magas. A megkérdezettek bizonytalanok egészségtudatos magatartásuk hatását illetően, kevéssé látják át hivatásuk egészségfejlesztési vonatkozásait.

https://doi.org/10.21549/NTNY.27.2019.3.5
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2019 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.