Érzelemszabályozás és figyelemkontroll középiskolások körében
PDF (Magyar)

Keywords

érzelem- és figyelemszabályozás
internalizáló
externalizáló tünetek

How to Cite

Kriston, P., & Pikó, B. (2018). Érzelemszabályozás és figyelemkontroll középiskolások körében. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 6(4), 83–94. https://doi.org/10.21549/NTNY.24.2018.4.7

Abstract

A serdülőkorú fiatalok körében megjelenő internalizáló és externalizáló zavarok gyakorisága egyre növekszik. A pszichikai rendellenességek összefüggésben állhatnak az érzelmek, a figyelem és a magatartás szabályozásának deficitéjével. Kutatásunk célja volt megvizsgálni az internalizáló és externalizáló tünetek előfordulását az érzelem- és figyelemszabályozással összefüggésben. Ifjúságkutatásunkra 2016 tavaszán került sor Makón. Véletlenszerű kiválasztással összesen 1245 fő került a mintába, az átlagéletkor 16,15 (szórás=1,85). Az adatfelvétel önkitöltős kérdőívvel történt. Eredményeink szerint mind az internalizáló és externalizáló problémák magasabb előfordulása összefüggést mutat az érzelem- és figyelemkontroll nehézségeivel. Különösen a lányok körében jellemzőbb a szabályozás deficitje, és az internalizáló tünetek nagyobb gyakorisága. Kutatásunk a fiatalok érzelmi és kognitív készségeinek fejlesztésére hívja fel a figyelmet, ami kulcsfontosságú lépést jelenthet a mentális egészség megőrzéséhez.

https://doi.org/10.21549/NTNY.24.2018.4.7
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2018 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.