Felnőttkori tanulás és komfortérzés
PDF

Kulcsszavak

felnőttkori tanulás
általános komfortérzés
tanulási komfortérzés
egzisztenciális biztonságérzet
mentális biztonságérzet
időszerkezet
társas kapcsolatok
tudás

Hogyan kell idézni

Kispálné Horváth, M., & Mátrai, Z. (2015). Felnőttkori tanulás és komfortérzés. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 3(4), 58–70. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6552

Absztrakt

A tanulmány egy andragógiai kutatást mutat be, melynek fő célja a felnőttkori formális és nem formális tanulás komfortérzésre gyakorolt hatásainak komplex feltérképezése volt. A szerzők magát a komfortérzést, mint kulcs- és ernyőfogalmat dimenziókra bontva értelmezik. Az általános komfortérzés tekintetében az egzisztenciális és a mentális biztonságérzetet, az időszerkezetet és a társas kapcsolatokat tekintik olyan dimenzióknak, melyekben a komfortérzés elemzési szempontból megragadható. A felnőttkori tanulással kapcsolatban ugyanezen dimenziókat egészítik ki egy ötödikkel, a tudás dimenziójával. A tanulmányban egyrészt bemutatják a vizsgált populáció általános komfortérzését hazai és nemzetközi adatok tükrében, másrészt vizsgálják a felnőttkori formális és nem formális tanulás komfortérzésre gyakorolt pozitív és esetleges negatív hatásait, harmadrészt megvilágítják a felnőttek általános és tanulási komfortérzése közötti kapcsolatot.

PDF
Copyright (c) 2015 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.