A családtörténet és a családi narratívák helye a multikulturális pedagógiában
PDF

Kulcsszavak

multikulturális pedagógia
kultúra
kultúraazonos pedagógia
családtörténet és narratívák

Hogyan kell idézni

Boreczky, Ágnes. (2014). A családtörténet és a családi narratívák helye a multikulturális pedagógiában. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 2(2), 24–32. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6501

Absztrakt

A tanulmány a multikulturális pedagógia fogalmát értelmezi, és amellett érvel, hogy a multikulturális pedagógiában is makacsul továbbélő hiánypedagógia minden jó szándéka ellenére hozzájárul a társadalmi eredet, a kisebbségi helyzet és identitás negatív tartalmainak továbbéléséhez, miáltal rögzíti és újraalkotja a csoportok közötti különbségeket. Ezzel szemben azok az irányzatok, amelyek a kultúra fogalmát újragondolva úgy alakítják át az iskolát, hogy a tanulók háttérkultúrájának elemeit a tanulási környezetbe és a tanulás folyamatába integrálják, lehetőséget teremtenek egy méltányosabb és igazságosabb iskolai gyakorlat megteremtésére. A tanulmány bemutatja a családi kultúra megismerésének egyik eszközét, a családtörténeti módszert, melynek segítségével a családi kultúra számos tartománya feltárhatóvá válik és az iskolai kultúrába illeszthető.

PDF
Copyright (c) 2023 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.