Koncertpedagógia és közoktatás
PDF

Kulcsszavak

koncertpedagógia
befogadói kompetenciák fejlesztése
zeneközvetítés
közönségnevelés
zenei élmény és tapasztalat
zenei nevelés és képzés

Hogyan kell idézni

Körmendy, Z. (2013). Koncertpedagógia és közoktatás. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 1(4), 84–94. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6366

Absztrakt

A tanulmány az általános értelemben vett zenei befogadóvá nevelés, valamint a zenei képzés hagyományaira, illetve tudományalapú tantárgyi szemléletre támaszkodó iskolai ének-zeneoktatás viszonyáról szól, érintve azokat a problémákat, amelyek a kettő céljainak és eszközeinek következetlen megválasztásából származnak. Bemutatja a koncertpedagógia kialakulásához vezető út néhány mozzanatát, az ifjúsági közönségnevelés különféle felfogásait, és magát a koncertpedagógiát, amelyet a befogadói kompetenciák fejlesztéseként aposztrofál. Számba veszi az iskola és a hangversenyterem, illetve a zenekarok együttműködésének lehetséges formáit, szervezeti kereteit. A cikk fő gondolataként megfogalmazódik az oktatás és a kulturális szolgáltatók e téren való együttműködésének, általa pedig az iskolai ének-zeneoktatás szemléletében történő változás szükségességének igénye, felmerül a koncertpedagógiai attitűd iskolai oktatásban való megjelenésének lehetősége, szorgalmazva a zenetanárképzés erre irányuló fejlesztését.

PDF
Copyright (c) 2023 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.