Iskolai közösségi szolgálat, mint pedagógiai eszköz
PDF

Kulcsszavak

közösségi szolgálat
tapasztalati tanulás
John Dewey
pedagógiai feldolgozás
demokratikus készségek

Hogyan kell idézni

Matolcsi, Z. (2013). Iskolai közösségi szolgálat, mint pedagógiai eszköz. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 1(4), 70–83. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6365

Absztrakt

Az iskolai közösségi szolgálat pedagógiai eszköz, és pontosan ez különbözteti meg az önkéntességtől, a közösségért végzett munkától. Az iskolai közösségi szolgálat során a másokért, a helyi közösségért folytatott tevékenység pedagógiai folyamatba ágyazódik, amelynek neveléselméleti háttere, tanulási célja és módszertana van. A magyar érettségit adó középiskolák pedagógiai programjába törvényi kötelezettséggel bekerült az iskolai közösségi szolgálat, amely számos neveléselméleti, pedagógiai és gyakorlati kérdést vet fel. A legtöbbjükre a következő évek során kereshetünk és adhatunk csak választ, de az amerikai és a korábbi magyar párhuzamokat, a módszertant és a jelen dilemmáit most is áttekinthetjük. Erre vállalkozik ez a tanulmány.

PDF
Copyright (c) 2023 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.