Formai előírások - Részletes Útmutató

 

A leadandó kézirat formátuma

Terjedelem

Címrendszer

Bekezdések

Kiemelés

 

Felsorolás

Idézetek

Jegyzetek, hivatkozások

o Oldalszámra hivatkozásnál a következők szerint járjon el: (Fine & Ulrich, 1988, p. 13), (Tymchuk, 1981b, pp. 12–74).

o Amennyiben adott szerző(k) több művére együtt hivatkozunk (több szerző esetén nevük egyező sorrendjében), az azonosítók közé vesszőt teszünk: (Galambos, 1992, 1994a, 1994b). Ha azonban valamelyik mű esetében oldalszámot is megadunk, az érthetőség kedvéért a vesszők helyett pontosvesszőket szerepeltetünk: (Hull, 1981, pp. 564–566; 1999), (Ricoeur, 1995; 2001, p. 23).

o Ha több szerző különböző műveire együtt hivatkozunk (vagy a szerzők neve eltérő sorrendben szerepel), pontosvesszővel választjuk el őket: (Scheier & Carver, 1983; Carver & Scheier, 1998), (Russell, 1968, 1976; Schank & Abelson, 1977).

o Ha többszerzős műre hivatkozunk, két szerzőig kiírjuk a vezetékneveket, az „&” szóval kötve össze őket. Három vagy annál több szerző esetén csak az elsőt nevesítjük, és az „et al.” formulát csatoljuk hozzá.

o Amennyiben a főszövegben a hivatkozás részeként szerepel a szerzők mindegyikének legalább a vezetékneve (vagy az elsőé és az „és munkatársai/szerzőtársai” kifejezés), akkor elegendő a zárójelben csak az évszám-azonosítót szerepeltetni. [Pl. Katz és Frost (1992) álláspontja szerint…] Ilyenkor az esetleges oldal- vagy kapcsolódó publikációs hivatkozást a mondat vagy tartalmi egység végére kell tolni.

 

Bibliográfia

Az APA 7. hivatkozási szabványához alkalmazkodva:

Könyv esetében mindenképpen meg kell adni a kiadó nevét. A címen kívül valamennyi adat álló. Ha oldalszámot is megad, a kiadás helyét záró pont után álló számokat és nagykötőjelet használjon, a sort ponttal zárja!

Pl.

Christian, B., & Griffiths, T. (2016). Algorithms to live by: The computer science of human decisions. Henry Holt and Co.

Pridham, K. F., Limbo, R., & Schroeder, M. (Eds.). (2018). Guided participation in pediatric nursing practice: Relationship-based teaching and learning with parents, children, and adolescents. Springer Publishing Company.

Pl.

Brown, L. S. (2018). Feminist therapy (2nd ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000092-000

Takács E. (1984d). Anyanyelvünk érdemjegyei (1–2. rész). Köznevelés, 40(35), 15.; 40(36), 15.

Pl.

Balsam, K. F., Martell, C. R., Jones, K. P., & Safren, S. A. (2019). Affirmative cognitive behavior therapy with sexual and gender minority people. In G. Y. Iwamasa & P. A. Hays (Eds.), Culturally responsive cognitive behavior therapy: Practice and supervision (2nd ed., pp. 287–314). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000119012

Pl.

McCauley, S. M., & Christiansen, M. H. (2019). Language learning as language use: A cross-linguistic model of child language development. Psychological Review, 126(1), 1–51. https://doi.org/10.1037/rev0000126

Burin, D., Kilteni, K., Rabuffetti, M., Slater, M., & Pia, L. (2019). Body ownership increases the interference between observed and executed movements. PLOS ONE, 14(1), Article e0209899. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0209899

Pl.

Fistek, A., Jester, E., & Sonnenberg, K. (2017, July 12–15). Everybody’s got a little music  in  them:  Using  music  therapy  to  connect,  engage,  and  motivate [Conference session]. Autism Society National Conference, Milwaukee, WI,United States. https://asa.confex.com/asa/2017/webprogramarchives/Session9517.html

Ha azonban az anyag nyomtatásban már megjelent, könyvészeti adataival kell szerepeltetni, s az elhangzás körülményeit a cím után, álló betűvel, szögletes zárójelben, ponttal zárva lehet rögzíteni.

 

Pl.

Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Unpublished doctoral dissertation]. University of Virginia.

Hutcheson, V. H. (2012). Dealing with dual differences: Social coping strategies of gifted and lesbian, gay, bisexual, transgender, and queer adolescents [Master’s thesis,The College of William & Mary]. William & Mary Digital Archive. https://digitalarchive.wm.edu/bitstream/handle/10288/16594/HutchesonVirgini a2012.pdf

Lippincott, T., & Poindexter, E. K. (2019). Emotion recognition as a function of facial cues: Implications for practice [Manuscript submitted for publication]. Department of Psychology, University of Washington.

 

Pl.

Avramova, N. (2019, January 3). The secret to a long, happy, healthy life? Think age-positive. CNN. https://www.cnn.com/2019/01/03/health/respect-toward-elderly-leads-to-long-life-intl/index.html

Alsaker, F. D. (2014). Bullying in Kindergarten. http://www.education.com/pdf/kindergarten-bullying/

 

Számok, statisztikai adatok megjelenítése

2Lásd: https://apastyle.apa.org/instructional-aids/numbers-statistics-guide.pdf

 

Összefoglaló (absztrakt)

Az összefoglaló strukturált legyen, amelyet 3-6 kulcsszó felsorolása követ. Kérjük, hogy az absztraktot és a kulcsszavak listáját az alábbi instrukció szerint készítse el!

 

Egyéb útmutatás

o  Például:

 

Képes elemek, táblázatok

DOI-azonosító

 

Frissítés dátuma: 2024. szeptember 24.

Loading...