A TURIZMUSFEJLESZTÉS SZEREPE ÉS HATÁSA A VERSENYKÉPESSÉGRE, A TELEPÜLÉSIMÁZSRA ÉS AZ ARCULATRA

Szerzők

  • Enikő Nagy
  • Andrea Máté

Absztrakt

A tanulmány a településföldrajz, a településmarketing és a turizmusfejlesztés néhány kapcsolódási pontját emeli ki Szekszárd példáján. A turizmus és annak fejlesztése fontos szerepet tölt be a települések versenyképességének növelésében, emellett befolyásolja a települések arculatát, imázsát, pozitív megítélését. Hazánkban a településmarketing szerepe még mindig alulbecsült a fejlesztési stratégiákban, hiányosak az ilyen irányú helyi vizsgálatok, kevés a tudatosan felépített marketingstratégia, még kevesebb az erre fordítható önkormányzati erőforrás.

Szekszárd kérdőíves vizsgálatán keresztül képet kapunk arról, hogy a megkérdezettek, hogyan vélekednek a városról, mint lakóhelyről, milyen értékeket társítanak hozzá, hogyan értékelik tulajdonságait, arculati elemeit, a belváros rehabilitációját és az egyes turisztikai fejlesztéseket.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-01-04

Folyóiratszám

Rovat

Cikkek