Középpontban a minőség – EFQM kiválósági tanúsítás az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálatban

  • Krisztina Bergmann Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Kar, kari könyvtárigazgató
  • Annamária Gombos Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Könyvtár és Levéltár, főigazgató
  • Katalin Kálóczi Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Könyvtár és Levéltár, főtanácsos
  • Zsuzsanna Vajda Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Könyvtár és Levéltár, főtanácsos
##semicolon## CAF, EFQM, EFQM Modell 2020, Eötvös Loránd Tudományegyetem Egyetemi Könyvtári Szolgálat, Értékelési keretrendszer

Absztrakt

2020-ban, Magyarországon első könyvtárként az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSZ) nyerte el az EFQM „Elkötelezettség a Kiválóságért” tanúsítványt. Az írás röviden bemutatja az EFQM szervezetét, az általuk kidolgozott minőségértékelési modellt és elismerési rendszert. A szerzők bemutatják az EKSZ pályázatát, ismertetik az önértékelés kérdéseit és eredményeit, összegzik a pályázat keretében megvalósított három fejlesztési projekt céljait és megállapításait. A cikk röviden leírja a 2021-től bevezetett, tartalmában és megjelenésében is jelentősen megújult EFQM Modell 2020 legfontosabb változásait. Az új modell bevezetésével az elismerési rendszer is megújult, amely hatással volt a 2021-től újraindult Nemzeti Kiválósági Díj és Nemzeti Kiválóság Elismerési Rendszer kialakítására.

Megjelent
2021-10-31
Hogyan kell idézni
Bergmann, K., Gombos, A., Kálóczi, K., & Vajda, Z. (2021). Középpontban a minőség – EFQM kiválósági tanúsítás az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálatban. Könyvtári Figyelő, 67(3), 377-390. Elérés forrás http://ojs.elte.hu/kf/article/view/2952
Rovat
Tanulmányok