KÖZÖSSÉGI SZÁLLÁSADÁS BUDAPESTEN - AZ AIRBNB TÉRNYERÉSE
Absztrakt
A felhasználók által generált tartalmakra épülő web 2.0 egyik kulcsfogalma a megosztás: a tartalom, az élmények, a szolgáltatások megosztása. Kiváló példát jelentenek erre a közösségi oldalak, amelyek működésének kulcseleme a képek, információk, egyéb tartalmak megosztása. A web 2.0 azonban nem csak az egyének közötti kapcsolattartást változtatta meg, hanem a gazdaság működésére is hatott: új lehetőségek nyíltak a fogyasztók és a szolgáltatók kapcsolatában, az erőforrások hasznosításában.
Mindezek következtében napjainkban egyre nagyobb teret hódít az úgynevezett „sharing economy”, azaz a közösségi, vagy megosztáson alapuló gazdaság, ami az internet kínálta lehetőségek révén megváltoztatja a fogyasztói szokásokat, és rövid idő alatt óriási bevételű cégek (pl. Airbnb, Uber, Lyft stb.) létrejöttét is eredményezte. A sharing economy működése kiterjed a személyszállítás, a szállásadás, a hirdetések, a hitelezés és finanszírozás, a használati eszközök kölcsönzése vagy éppen a munkaerőpiac területére is.