Tanulás, találkozás, élmény a könyvtárban – Útmutató a könyvtári programok szervezéséhez

Szerzők

  • Noémi Erika Békésiné Bognár Könyvtári Intézet, munkatárs

Kulcsszavak:

Könyvtári programok, Projektek, Trendek, Útmutató

Absztrakt

A XXI. századi könyvtárak amellett, hogy a kulturális örökség feldolgozásának, megőrzésének és szolgáltatásának kulcsszereplői, egyre inkább a találkozások, az élethosszig tartó tanulás, az alkotás helyszínei és támogatói is. E funkciók betöltését a könyvtárak különféle szolgáltatásaik révén tudják biztosítani, kiemelten programok, képzések, kiállítások szervezésével. A tanulmány célja, hogy segítse a könyvtári események szervezését a program megvalósításához kapcsolódó elméleti háttér és gyakorlati tudnivalók szintetizálásával. Az írás könyvtári szempontokat figyelembe véve dolgozza fel a rendezvényszervezés folyamatát, valamint kitekintést ad az ezzel kapcsolatos marketingtevékenységekre, új irányokra, trendekre. Áttekinti az elmúlt években, a hazai könyvtárügyben zajlott programszervezést is támogató projekteket, amelyeknek kidolgozott módszerei és eredményei segíthetik a könyvtárosok programszervező, közösségépítő munkáját. Ezenfelül, inspirációszerzés céljából, programötleteket tartalmazó weblapokat is bemutat. A tanulmány a Magyar Könyvtárosok Egyesülete és az Informatikai és Könyvtári Szövetség által alapított Az év fiatal könyvtárosa díj 2021. évi nyertes pályázatának szerkesztett szövege.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-01-21

Hogyan kell idézni

Békésiné Bognár, N. E. (2022). Tanulás, találkozás, élmény a könyvtárban – Útmutató a könyvtári programok szervezéséhez. Könyvtári Figyelő, 67(4), 549–572. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/kf/article/view/3441

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok