„Mert építeni kell…” – A Könyvtári Intézet minőségmenedzsment szolgáltatásának fejlesztései és eredményei (2017–2020)

Szerzők

  • Adrienn Horváth Könyvtári Intézet, munkatárs

Kulcsszavak:

Ésszerűsítés, Hatékonyság, Könyvtárminősítés, KMÉR, Módszertani központ, Munkaszervezés, Nemzeti könyvtár, Pályázat könyvtáraknak

Absztrakt

A könyvtári rendszer minőségfejlesztésének menedzselése a Könyvtári Intézet szolgáltatása, működési kereteit törvény szabályozza, célcsoportja a magyarországi könyvtárak. Az Intézet feladatellátási kötelezettségét először a 2017. évi kulturálistörvény-módosítás, majd rendelet rögzítette, új fejezetet nyitva a magyarországi könyvtári minőségirányítás történetében. A Könyvtári Intézet egy évtizedek óta tudatosan felépített, stabil alapokra helyezett minőségfejlesztési rendszert örökölt, azonban szükségszerű és elkerülhetetlen volt, hogy a rendelet által rárótt feladatot új nézőpontból, új szemlélettel közelítse meg. A munka során a cél a változó igények megértésén és a szakértelmen alapuló továbbépítkezés. A cikk alapvetően a 2017 decembere és 2020 szeptembere közötti időszakot fogja át a feladat megjelenésétől az osztállyá alakulásig – a partnerkapcsolatok, a Könyvtárak Minőségi Működésének Értékelési Rendszere és az önértékelés, a Magyarországi Könyvtárak Adatbázisa, a pályázatok, a háttérfolyamatok, a szakmai napok, illetve az ezeket érintő változások bemutatásával.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-04-15

Hogyan kell idézni

Horváth, A. (2021). „Mert építeni kell…” – A Könyvtári Intézet minőségmenedzsment szolgáltatásának fejlesztései és eredményei (2017–2020). Könyvtári Figyelő, 67(1), 9–27. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/kf/article/view/2290

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok