Könyvtárhasználók igényeire szabott szolgáltatásfejlesztés az Egyetemi Könyvtárban
DOI:
https://doi.org/10.21862/HagyKihiv_2015.33Absztrakt
Az Egyetemi Könyvtári Szolgálat K21 minőségfejlesztési munkacsoportjai több alkalommal végeztek kérdőíves felmérést, melyben több felhasználó is kérte a dokumentumok kikérését megkönnyítő szolgáltatás bevezetését, és ezt az igényt a napi kiszolgálás során is jelezték a könyvtárosok felé. Ehhez kapcsolódva a tanulmányban bemutatom az elektronikus dokumentumkikérés bevezetésének folyamatát a tervezéstől, az egyeztető megbeszéléseken át a tesztelésig, majd a megvalósításig. Kitérek a korábbi dokumentumkikérés gyakorlatának ismertetésére. Részletesen írok az elektronikus kikéréshez kapcsolódó módosításokról, amelyeket az Aleph IKR-ben végeztünk el, melyek közül a lényegesebbek az új gyűjtemények kialakítása, egyes gyűjtemények rendezése, valamint a jogosultságok változtatása olvasói és példány oldalról is. Vázolom a web-OPAC-ban történt új beállításokat, módosításokat, az űrlap mezőinek kialakítását időszaki kiadvány és egyéb dokumentumok esetében, a mezők elnevezését, a kötelező mezők megjelölését, az automatikus beállításokat. Kitérek a nem raktári, a külső raktári és a bármely okból nem kikérhető dokumentumok esetében beállított üzenetekre. Tanulmányomat az olvasói visszajelzések és a statisztikai adatok ismertetésével zárom.