A Primo használata a Magyar Tudományos Akadémia Könyvtár és Információs Központban

Szerzők

  • Antal Haász

DOI:

https://doi.org/10.21862/HagyKihiv_2016.167

Absztrakt

A Primo egy felhőtechnológián alapuló discovery and delivery rendszer, amely képes biztosítani a könyvtári gyűjtemények teljes körű és intuitív visszakereshetőségét. Az MTA KIK közel 1 éves bevezetési fázis után 2015 novemberében nyitotta meg a rendszer használatát felhasználói előtt. A tesztidőszak alatt megoldásra kerültek a legfontosabb technikai és tartalmi problémák. A szolgáltatás nyitóoldala egyben a könyvtár szolgáltatási felülete is. Ennek megfelelően az aktualitás hírek mellett a keresőrendszerekkel és a dokumentumszolgáltatással kapcsolatos információk kaptak helyet az oldalon. A kereséshez hat keresőcsoport lett meghatározva: a könyvtár katalógusa, képkönyvtára, repozitóriuma és előfizetett adatbázisai (illetve egyéb szabadon elérhető források) mellett az akadémiai intézetek és fontosabb országos katalógusok rekordjai, rész- és teljes szövegű dokumentumai kereshetők le a rendszerben. A tanulmány képernyőképekkel illusztrálva, részletesen ismerteti a szoftver működését: a különböző keresési lehetőségeket, a találati lista szerkezetét, az adatmegjelenítést és példánykezelést. Az írás emellett kitér a találati halmaz csoportosítását végző facetták, és az elérhető kényelmi szolgáltatások bemutatásra is. Végezetül a szerző – az elmúlt közel másfél év tapasztalatának tükrében – néhány sorban értékeli a szoftver használhatóságát egy tudományos szakkönyvtár életében.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-08-01

Hogyan kell idézni

Haász, A. (2017). A Primo használata a Magyar Tudományos Akadémia Könyvtár és Információs Központban. Hagyományok és kihívások, 167–178. https://doi.org/10.21862/HagyKihiv_2016.167

Folyóirat szám

Rovat

Komplex adatbázis-keresők