Hogyan csapjuk az online szelet az Y generáció számára?
DOI:
https://doi.org/10.21862/HagyKihiv_2016.37Absztrakt
Napjainkban az egyetemisták túlnyomó többségét a Y generáció tagjai, vagyis az 1980 és 1994 között született fiatalok teszik ki. Ők már úgy nőttek fel, hogy életük szerves részévé vált az online kommunikáció, amit a könyvtáraknak is figyelembe kell venni, ha meg akarják szólítani őket. Ez a korosztály mindent „most és azonnal” akar, lehetőleg úgy, hogy ne kelljen elmozdulni a monitor/kijelző elől. Elsődleges információforrásuk az internet, ami alatt nemcsak az online keresőket, hanem az online kapcsolattartás által biztosított lehetőségeket is értem. Magyarországon a legnépszerűbb közösségi szolgáltatások, ahol könyvtárak is jelen lehetnek, a Facebook és az Instagram. Ha felsőoktatási könyvtárként azt akarjuk, hogy a fiatalok tudomást szerezzenek rólunk, egyre lényegesebb, hogy ezeken a felületeken (is) jelen legyünk. Mindegyiknek megvannak a sajátosságai, amelyekre érdemes odafigyelni, ha könyvtári profilokat üzemeltetünk. Nem szabad szinkronban ugyanazokat a tartalmakat közzétenni minden közösségi oldalon, mivel más felhasználói réteg használja az egyes szolgáltatásokat. Általánosságban elmondható, hogy ha az Y generációt akarjuk elérni, akkor törekedni kell a rövid és tömör tartalmakra, melyeket vizuális elemekkel is kiegészítünk.