Rovatszerkesztői bevezető

  • Beatrix Fűzi
  • László Horváth
##semicolon## felsőoktatási mentorálás, belépő oktatók mentorálása, tapasztalt oktatók mentorálása

Absztrakt

Korábbi számunk Eszmecsere rovatában a mentorálás közoktatási alkalmazásának különböző lehetőségeivel foglalkoztunk. Szerzőink bemutatták iskolájuk innovatív gyakorlatát nem csak a kezdő, hanem a már hosszabb ideje pályán lévő pedagógusok mentori támogatásával kapcsolatban.

A mentorálás témaköréhez kapcsolódunk most is, ezúttal azonban a felsőoktatásban tanítókat támogató kezdeményezéseket ajánlunk Olvasóink figyelmébe. Témánk összefűzi az Eszmecsere és Műhely rovatban megjelenő írásokat, amelyek feltárják a mentorálás felsőoktatási adaptációjának lehetőségeit és indokait. Ezek közt legfontosabbként említik az oktatói gárda folyamatos pedagógus-szakmai fejlesztését, az oktatói pálya vonzóbbá tételét és az utánpótlásnevelést, valamint a színvonalas oktatói munka iránti, egyre artikuláltabb hallgatói igényeket.

Cikkeink a felmerülő nehézségekre is rávilágítanak. Milyen a fogadtatása a mentorálásnak az oktatók körében és bevonhatók-e a tanári szereppel küszködő, szakterületükön kiváló oktatók, kutatók? Hogyan lehet az egyetem működésébe beágyazni egy komplex mentorálási rendszert? Miként hat az intézmény vezetésének szemlélete, hosszú távú koncepciója a kezdeményezések kibontakozására?

Várjuk Olvasóink véleményét, reflexióit az írásokra és a felvetett kérdésekre!

Megjelent
2020-06-30
Hogyan kell idézni
Fűzi, B., & Horváth, L. (2020). Rovatszerkesztői bevezető. Pedagógusképzés, 19(1-2), 96. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.1-2.06
Rovat
Eszmecsere