A reziliencia vizsgálata pedagógusok körében és a pedagógusképzésben

Szerzők

  • Andrea Bordás Partiumi Keresztény Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.3-4.01

Kulcsszavak:

reziliencia, pedagóguaképzés, reziliens pedagógus, pályán maradás, a reziliencia dinamikus interaktív modellje

Absztrakt

Jelen tanulmány a reziliencia fogalmát és annak oktatási térben való alkalmazását járja körül. A magyar nyelvű neveléstudományi szakirodalomban főként a tanulmányi reziliencia fogalmával és vizsgálatával találkozunk. A tanulmány célja egy olyan holisztikus szemléletű, rendszerelméleti megközelítés bemutatása, amely jobban illeszkedik pedagógus-kutatások világához, és a maga komplexitásában képes megragadni a szakmai reziliencia fogalmát. A reziliencia dinamikus interaktív modellje lehetőséget ad mind az intézményi oktatási környezet, mind a reziliencia fejlesztésével foglalkozó képzések, továbbképzések újragondolására.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-31

Hogyan kell idézni

Bordás, A. (2020). A reziliencia vizsgálata pedagógusok körében és a pedagógusképzésben. Pedagógusképzés, 19(3-4), 5–28. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.3-4.01

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok