A pedagógusok szakmai tanulásának támogatása a hazai szabályozást segítő dokumentumokban

Szerzők

  • Judit Szivák Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Ágnes Fazekas Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • László Horváth Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Ágnes N. Tóth Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Magdolna Salát Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.02

Kulcsszavak:

pedagógus, pedagógusképzés, folyamatos szakmai fejlődés, dokumentumelemzés, analitikai keretrendszer

Absztrakt

Vizsgálatunk az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kara Mo-TeL projektjének kutatási eredményeihez kapcsolódik. A tanárok folyamatos szakmai fejlődésére irányuló MoTeL projektet az Országos Tudományos Kutatási Alap (OTKA) támogatja. Tanulmányunk a pedagógusok tanulását meghatározó rendszerkörnyezetet vizsgáló elemzési keretrendszert mutatja be. Kutatásunk célkitűzése ugyanis a pedagógusok szakmai fejlődésével és tanulásával kapcsolatos célok, elvárások, a támogató rendszer és a szakmai fejlődéshez kapcsolódó ellenőrző mechanizmusok feltárása. Jelen tanulmányban a képzési és kimeneti követelmények (KKK), az önértékelési kézikönyvek és a karrierfejlesztés útmutatóinak dokumentumelemzését és annak megállapításait vázoljuk. Elsősorban analitikai keretrendszerünket, munkaorientált kutatási kérdéseinket és a kutatási szempontokat világítjuk meg. Négy kulcsfontosságú elemzési dimenzió – célok, tanulás, támogatás és kontroll-funkciók – mentén vizsgáljuk az egyes központi szabályozó dokumentumoknak a szakmai fejlődésre irányuló befolyását, a szabályozás területeit, eszközeit és mértékét.

   

Szerző életrajzok

Judit Szivák, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

Ph.D., habilitált egyetemi docens

 

Ágnes Fazekas, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

Ph.D., tudományos segédmunkatárs

 

László Horváth, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

Ph.D., Egyetemi adjunktus

   

Ágnes N. Tóth, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

Ph.D., Egyetemi docens

   

Magdolna Salát, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

Egyetemi tanársegéd

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Szivák, J., Fazekas, Ágnes, Horváth, L., N. Tóth, Ágnes, & Salát, M. (2019). A pedagógusok szakmai tanulásának támogatása a hazai szabályozást segítő dokumentumokban. Pedagógusképzés, 18(3-4), 25–45. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.02

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok