Nyelvtudásmérési és -értékelési műveltség: a magyarországi angoltanár (tovább)képzés aktuális kihívásai
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.04Kulcsszavak:
nyelvtanárképzés, nyelvtudásmérési és értékelési műveltség, tanulást támogató értékelés, pedagógiai értékelésAbsztrakt
Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk magyarországi angoltanárok és tanárjelöltek nyelvtudásmérési és értékelési műveltségét azzal összefüggésben, hogy mennyire érzik magukat magabiztosnak egyes mérési és értékelési területen, illetve milyen (tovább)képzési igényeik vannak az egyes témakörökre vonatkozóan. Kutatásunk arra is kitér, hogy a válaszadók mely mérési és értékelési formákat használják a leggyakrabban az angolórákon. A kapott eredmények alapján megállapítható, hogy az órákon a hagyományos, eredmény-orientált nyelvtudásmérési és értékelési formák dominálnak. A tanulóközpontú, alternatív értékelési formák használata jóval kisebb arányú, és ezek iránt mutatkozik a legnagyobb (tovább)képzési igény. A válaszadók nyelvtudásmérési és értékelési magabiztosságában szignifikáns eltérést találtunk egyes régiókra és válaszadói csoportokra vonatkozóan, mely a képzési előmenetelhez és igényekhez, valamint tanítási tapasztalathoz köthető. Végül, ajánlásokat fogalmazunk meg a nyelvtanárképzésre vonatkozóan.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.