Nyelvtudásmérési és -értékelési műveltség: a magyarországi angoltanár (tovább)képzés aktuális kihívásai

Szerzők

  • Ildikó Csépes Debreceni Egyetem, Angol-Amerikai Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.04

Kulcsszavak:

nyelvtanárképzés, nyelvtudásmérési és értékelési műveltség, tanulást támogató értékelés, pedagógiai értékelés

Absztrakt

Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk magyarországi angoltanárok és tanárjelöltek nyelvtudásmérési és értékelési műveltségét azzal összefüggésben, hogy mennyire érzik magukat magabiztosnak egyes mérési és értékelési területen, illetve milyen (tovább)képzési igényeik vannak az egyes témakörökre vonatkozóan. Kutatásunk arra is kitér, hogy a válaszadók mely mérési és értékelési formákat használják a leggyakrabban az angolórákon. A kapott eredmények alapján megállapítható, hogy az órákon a hagyományos, eredmény-orientált nyelvtudásmérési és értékelési formák dominálnak. A tanulóközpontú, alternatív értékelési formák használata jóval kisebb arányú, és ezek iránt mutatkozik a legnagyobb (tovább)képzési igény. A válaszadók nyelvtudásmérési és értékelési magabiztosságában szignifikáns eltérést találtunk egyes régiókra és válaszadói csoportokra vonatkozóan, mely a képzési előmenetelhez és igényekhez, valamint tanítási tapasztalathoz köthető. Végül, ajánlásokat fogalmazunk meg a nyelvtanárképzésre vonatkozóan.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Csépes, I. (2019). Nyelvtudásmérési és -értékelési műveltség: a magyarországi angoltanár (tovább)képzés aktuális kihívásai. Pedagógusképzés, 18(3-4), 77–104. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.3-4.04

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok