Mit kíván a (felsőoktatási) könyvtár?

Absztrakt

A könyvtáraknak évente felül kell vizsgálniuk a stratégiájukat, és alkalmazkodniuk kell az újabb és újabb kihívásokhoz. Vajon a könyvtárosképzés tudja-e követni a felsőok-tatási könyvtárak szakemberei iránt támasztott követelményeket? Felvértezettek-e a ma végzett könyvtárosok, rendelkeznek-e a szükséges kompetenciákkal? Elegendő-e a könyvtárosképzés által nyújtott tudás és gyakorlat? Milyen más képzési lehetőségek egészíthetik ki a könyvtárosok felkészültségét, hogy ezen a területen versenyképes tudást tudjanak felmutatni?
A tanulmány összefoglalja a felsőoktatásra és a felsőoktatási könyvtárakra érvényes legfontosabb trendeket, és áttekinti az Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma által végzett, a könyvtárosok kompetenciaigényeiről szóló felmérés eredményeit.

Libraries need to review their strategy annually and adapt to ever changing challenges. Does librarian training meet the requirements of academic libraries for professionals? Are the librarians who graduate today equipped with the necessary knowledge and have the necessary competencies? Is the knowledge and practice provided by librarian training sufficient? What other opportunities are available to complement librarians’ training and provide them with competitive knowledge in this field?
The study summarizes the main trends in higher education and academic libraries and reviews the results of a survey of librarians’ required competencies conducted by the College of University Library Directors.

Megjelent
2020-12-14
Hogyan kell idézni
Kálóczi, K., Karácsony, G., Korpásné Szűcs, M., & Hamza-Vecsei, T. (2020). Mit kíván a (felsőoktatási) könyvtár?. Hagyományok és Kihívások, 15-27. https://doi.org/10.21862/HagyKihiv_2019.15
Rovat
Könyvtáros kompetenciák a 21. században