Felsőfokú óvodapedagógus- és tanítóképzés a Babeș-Bolyai Tudományegyetemen

Szerzők

  • Noémi Szabó Thalmeiner

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.3.65.76

Kulcsszavak:

óvóképzés, tanítóképzés, határon túli magyarok oktatása, harmadfokú képzés

Absztrakt

Jelen tanulmányban egy többfázisú kutatás eredményeit mutatjuk be, melyet a Babeș-Bolyai Tudományegyetem Pszichológia és Neveléstudományok karán végeztünk az óvodapedagógusés tanítóképzős hallgatók körében. Az eredmények helyes keretben való értelmezése érdekében a tanulmány első részében a tizenhat éve beindult állami magyar felsőfokú óvodapedagógusés tanítóképzés törvényi szabályozását, megszervezését taglaljuk kitérve a változások tantervre gyakorolt hatásának a bemutatására is. Kutatásunkkal arra kerestünk választ, hogy miként látják, hogyan ítélik meg a végzős hallgatók az intézményünkben zajló képzés színvonalát, felkészültségük mértékét a pedagógusi pályára.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-12-09

Hogyan kell idézni

Szabó Thalmeiner, N. (2017). Felsőfokú óvodapedagógus- és tanítóképzés a Babeș-Bolyai Tudományegyetemen. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 5(3), 65–76. https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.3.65.76