Vissza a természetbe! – A fenntarthatóságra nevelés aktuális kérdései az oktatásban

Szerzők

  • Nedda Kolosai

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.5.15

Kulcsszavak:

fenntarthatóság, kora gyermekkori nevelés, felsőoktatás, természet

Absztrakt

A fenntarthatóságra nevelés ott kezdődik, hogy megtanulunk újra kapcsolódni a természethez, egymáshoz, önmagunkhoz. A környezeti nevelés vagy fenntarthatóságra nevelés célja azoknak az emberi képességeknek és magatartásformáknak pozitív formálása, amelyek egy ökológiailag, szociálisan, gazdaságilag és politikailag fenntartható társadalom létrejöttéhez szükségesek. Azaz olyan össztársadalmi folyamat, melyben a felsőoktatás és a közoktatás csupán egy-egy részterületet képvisel. A Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat (Journal of Early Years Education) 2020. 3. számának írásai több oldalról járják körül ezt a fontos kérdést és témát.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-12-29

Hogyan kell idézni

Kolosai, N. (2020). Vissza a természetbe! – A fenntarthatóságra nevelés aktuális kérdései az oktatásban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 5–15. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.5.15