Hogyan olvasnak a fiatalok?

Szerzők

  • György D. Fenyő

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.1.60.73

Kulcsszavak:

ismeretszerzési és tájékozódási technikák, olvasási szokások, olvasási és gondolkodásbeli stratégiák

Absztrakt

A szerző elemzi, hogyan olvasnak az újabb generációk, milyen olvasási és szövegértési stratégiákat használnak, hogyan alakul a szövegek befogadása, milyen módon formálódnak azok a gondolkodási, ismeretszerzési és tájékozódásbeli szokások és technikák, amelyek az olvasásra hatnak. Megkísérli áttekinteni, milyen új jelenségeket figyelhetünk meg az olvasás, írás, szövegalkotás és -befogadás terén. Valószínűnek tartja, hogy amit mint „kevesebb olvasást” vagy „az olvasás háttérbe szorulását” szoktunk azonosítani, amögött – legalábbis részben – megváltozott olvasási és gondolkodásbeli stratégiák állnak.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2015-03-09

Hogyan kell idézni

Fenyő, G. D. (2015). Hogyan olvasnak a fiatalok?. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 3(1), 60–73. https://doi.org/10.31074/gyntf.2015.1.60.73

Folyóirat szám

Rovat

Tematikus tanulmányok