Gyerekek és állatok kapcsolata a törökbálinti Bóbita Óvodában

  • Tímea Koller
##semicolon## kutyás foglalkozások, projektmunka, foglalkozások felépítése, ismeretbővítés, szemléletalakítás

Absztrakt

Konduktor-óvodapedagógusként. 2013 szeptemberétől dolgozom alacsony létszámú, 14–15 főből álló heterogén összetételű, speciális csoportokkal, melyek között vannak viselkedés és magatartás problémás gyerekek is. A 2015/2016-os nevelési évtől kezdve tartok kutyás foglalkozásokat, melyek a csoport éves nevelési tervébe is benne vannak. Heti rendszerességgel részesülnek a gyerekek állatasszisztált pedagógiai foglalkozásokban. A kutya jó alkalmazkodó képessége, fejlett nonverbális kommunikációja révén a legszociálisabb állatok közé tartozik. Jelenléte szinte minden gyermeket motivál, megmozgat, mosolyra vagy szóra bír. Saját kutyám (Molly) nevelésében arra törekedtem, hogy minden olyan tulajdonsággal rendelkezzen, ami ahhoz szükséges, hogy gyerekek közé tudjam vinni. Óvodai látogatásait tudatos felkészítés előzi meg (Projektmunka – kutyahét). A foglalkozások felépítése minden alkalommal ugyanúgy történik, a tervezett feladatok típusai változnak a kívánt fejlesztési területhez alkalmazkodva. A gyerekek szeretik ezeket a napokat. Folyamatos igényük van ismereteik bővítésére. Fontos számomra, hogy minél kisebb életkortól megismerjék a gyerekek azt a szemléletet, amit képviselek.

Megjelent
2017-08-31
Hogyan kell idézni
Koller, T. (2017). Gyerekek és állatok kapcsolata a törökbálinti Bóbita Óvodában. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 5(2), 33-35. Elérés forrás http://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/642
Rovat
Tematikus tanulmányok