Módszertani műhely a Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetemen

Szerzők

  • Gabriella Petres Csizmadia
  • Anikó N. Tóth

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.3.118.122

Kulcsszavak:

évfolyamfeladat, gyermekirodalom, élménypedagógia, dramatikus játékok napja, Legere Irodalmi Verseny

Absztrakt

A tanulmány a Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem Közép-európai Tanulmányok Karának Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézetében folyó módszertani műhelymunkát tekinti át. Az intézményben a tanrendi kínálatban szereplő módszertani kurzusokon kívül a tanítóés tanárjelölt hallgatók évfolyamfeladatok teljesítésével tapasztalatokat szereznek a kulturális rendezvény-, illetve versenyszervezés terén, valamint irodalmi műsorok összeállításában. A nyitrai módszertani műhelyben két sajátos rendezvény indult útjára. A Dramatikus játékok napja a drámapedagógia módszerének komplex bemutatására és megélésére irányul, miközben a kortárs gyermekirodalmi alkotások népszerűsítését is szolgálja. Az országos hatósugarú, középiskolásoknak meghirdetett Legere Irodalmi Verseny célja a szövegértő olvasás fejlesztése, a szépirodalom megkedveltetése, egy-egy életmű árnyalt megismertetése, az ismeretanyag bővítésével pedig az érettségire való felkészülés segítése.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-12-09

Hogyan kell idézni

Petres Csizmadia, G., & N. Tóth, A. (2017). Módszertani műhely a Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetemen. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 5(3), 118–122. https://doi.org/10.31074/gyntf.2017.3.118.122