Zene – ritmus – játék. A ritmikai fejlesztés lehetőségei, kérdései első osztályban

Szerzők

  • Villő Pethő
  • Gergő Mucsi
  • Noémi Surján

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyn20182119131

Kulcsszavak:

zenei nevelés, készségfejlesztés, ritmikai készségek, általános iskola, ritmikai fejlesztőprogram

Absztrakt

Az ének-zene tantárgy módszertani megújulásának lehetőségeit keresve kutatócsoportunk az ének-zene tanórába ágyazott ritmikai fejlesztés kidolgozásába fogott. A fejlesztőprogram az általános iskola első évfolyamát érinti, mely egyben a ritmikai készségek fejlődésének szenzitív időszakát is jelenti. A ritmikai készségek fejlődése mellett célunk a gyermekek ének-zene tantárgyhoz fűződő attitűdjének, motivációjának és iskolai teljesítményének pozitív befolyásolása. Hazai és külföldi kutatások eredményei egyaránt azt mutatják, hogy a ritmikai készségek fejlettsége kapcsolatban van a kognitív készségek fejlődésével. A program háromhónapos kísérlete az elmúlt tanévben zajlott, melynek tapasztalatai egy komplexebb, héthónapos fejlesztési programba épültek be. Jelen tanulmányban a komplex, héthónapos fejlesztőprogram kidolgozásának szakirodalmi hátterét és a kerettanterv fejlesztési céljait mutatjuk be. Két tankönyv ritmikai fejlesztési feladatainak elemzését követően pedig a ritmikai készségeket érintő kísérleti fejlesztőprogramunk alapelvei és feladatai kerülnek részletes ismertetésre.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-08-17

Hogyan kell idézni

Pethő, V., Mucsi, G., & Surján, N. (2018). Zene – ritmus – játék. A ritmikai fejlesztés lehetőségei, kérdései első osztályban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 6(2), 119–131. https://doi.org/10.31074/gyn20182119131

Folyóirat szám

Rovat

Tematikus tanulmányok