Hangzók és hangzások

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.3.142.152

Kulcsszavak:

kisgyermekkori nevelés, éneklés, hangképzés, artikuláció, szöveghangsúly

Absztrakt

Az ELTE TÓK Ének-zenei Tanszékének 2021-es zenepedagógiai konferenciája a Magyar zene és kultúra témáival foglalkozott. Ezen a konferencián hangzott el az alcímekben olvasható két előadás, melyek összefüggéseket rejtenek, s amelyeket e tanulmány kifejt. Mindkét téma a kisgyermeknevelés fontos területét jelenti, az egyetemen folyó képzés szempontjából meghatározó: a helyes hangképzéssel, artikulációval jó mintát mutatni (Kovács Katalin témája), mindezt érthető és anyanyelvünknek megfelelő szövegejtéssel, az eredeti hangzóformálásra, helyes éneklésre irányító gyakorlatokkal létrehozni (Döbrössy János témája). Zenei nevelésünk céljai Kodály Zoltán koncepciójára épülnek. Kodály elképzelésének lényeges eleme, hogy a zene átéléséhez, megértéséhez legközvetlenebbül az éneklés vezet. Zeneoktatásunkban az énekes szemlélet sokkal jobban előtérbe kell, hogy kerüljön. Az éneklés az, ami felszabadít, gazdagít, örömet ad. Az énektechnikai tudás pedig eszközt teremt a zenei feladatok megoldására. Az aktív zenélés, az éneklés, illetve a zenei képességfejlesztés lehetőséget kínál a művészet tartalmi befogadásra, személyiségfejlődésre, zenei fejlődésre. 

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-12-22

Hogyan kell idézni

Kovács, K., & Döbrössy, J. (2021). Hangzók és hangzások. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(3), 142–152. https://doi.org/10.31074/gyntf.2021.3.142.152

Folyóirat szám

Rovat

Tematikus műhely