Vissza a természetbe! – A fenntarthatóságra nevelés aktuális kérdései az oktatásban

  • Nedda Kolosai
##semicolon## fenntarthatóság, kora gyermekkori nevelés, felsőoktatás, természet

Absztrakt

A fenntarthatóságra nevelés ott kezdődik, hogy megtanulunk újra kapcsolódni a természethez, egymáshoz, önmagunkhoz. A környezeti nevelés vagy fenntarthatóságra nevelés célja azoknak az emberi képességeknek és magatartásformáknak pozitív formálása, amelyek egy ökológiailag, szociálisan, gazdaságilag és politikailag fenntartható társadalom létrejöttéhez szükségesek. Azaz olyan össztársadalmi folyamat, melyben a felsőoktatás és a közoktatás csupán egy-egy részterületet képvisel. A Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat (Journal of Early Years Education) 2020. 3. számának írásai több oldalról járják körül ezt a fontos kérdést és témát.

Megjelent
2020-12-29
Hogyan kell idézni
Kolosai, N. (2020). Vissza a természetbe! – A fenntarthatóságra nevelés aktuális kérdései az oktatásban. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 8(3), 5-15. https://doi.org/10.31074/gyntf.2020.3.5.15